Sugar cookies ni daku wat spesel utk Ayu (opismate) yg nak kenduri kawen weekend nih kat Klate...saje suka-suka nak try bende baru...pastu nampak plak kat FB Zue..lagi lah bertambah berkobar kobar nak try..hasilnyer not bad..just not sure about icing consistency..aku pakai bantai ja..Resepi sekut and royal icing daku amek dari Baking Project & dari sini (Amanda's Amazing Sugar Cookies II)
Actually amek masa gak nak wat sekut ni..adunan tu kena letak lam peti ais bagi keras skit pastu baru leh potong..kalu lambat..lembik ..kena letak lam peti ais balik..anyway setelah melihat hasilnya..Alhamdulillah..berpuas hati..

Gambaq adunan tadak..ni sekut yg dah siap di bakar dan menunggu masa utk di make up
Simple deco..sprinkle kat tepi2 ngan colour sugar
love...love...love
Cutter berbiku-biku (tapi tulisan kat dlm tu kureng memuaskan)
Masukkan dlm peket..Selesai p/s: ada byk design and teknik yang boleh blajar dari sini Karen Cookies tp daku tak sempat nak eksperimen sebab dah siap..maybe next time..bila tengok macam nak wat perhiasan ja
No comments:
Post a Comment