Telinga Alisha berdarah...
Pagi tadi masa pas bangun dari tdo...ntah kenapa daku dok belek (tengok) telingan Alisha...rupa-rupanya ada darah kering kat area lubang telinga dia...gabra gak aku masa tuh...aku pun lap..pastu aku tengok ada lagi kat dlm telinga...lepas mandikan Alisha, daku cuci sikit lagi...tapi bukan main susah lagik...dak kecik nih memang pantang org main telinga, hidung ngan mulut dia...memang tak kasi punyer...
Daku pun teringat ler peristiwa semalam...bila daku nak bersihkan telinga Alisha...seperti biasa daku bagi 1 cotton bud utk dia pegang sementara aku cuci telinga dia....tetiba tak semena-mena Alisha nangis teruk...macam nangis kesakitan sambil menundukkan kepala ke lantai...daku tgk cotton bud masih kat dlm telinga..daku kuarkan cotton bud dan cuba pujuk2 dia...biasa la klu nak stop nangis kena nenen...tapi semalam memang daku tak perasan ada darah...hari ni baru nampak...daku pun ape lagi..tepon Hubby..ajak pegi ospital...takot gak klu cedera kat gegendang telinga ke...bahaya tu
Lepas nih..peringatan pada diriku sendiri...dont ever give cotton bud or something similir to Alisha again..
No comments:
Post a Comment