30 July 2009

Cheese cake lagi..

Bagi menghabiskan cream cheese dlm peti ais...daku pun mencari la resepi cheese kek untuk di torai...maklumlah dah nak dekat posa..astu next week nak jenjalan...sebelum cream cheese tu berkulat baik di gunakan..

Daku jumpa resepi ni dari My small kitchen...yg di import dari MyResepi...bhn pun sempoi dan senang nak buat....nanti kita tengok hasilnyer...

Marble Cheese Cake
Sumber:
Umifeeza dari MyResepi


























Bahan A
185gm butter
1/4 cwn serbuk koko
1/2 cwn gula halus
1 cwn tepung naik sendiri
2 biji telur

Bahan B
250gm cream cheese
1/2 cwn gula halus
1/4 cwn fresh milk
1 biji telur
1 sudu teh esen vanila

Cara-cara
  • Cairkan butter,masukkan serbuk koko dan kacau sebati. Biarkan sejuk.
  • Pukul gula dengan bancuhan butter dan masukkan telur sebiji demi sebiji. Bila sebati, masukkan tepung dan gaulkan. Ketepikan dulu.
  • Dalam bekas lain, pukul cheese ngan gula dan esen hingga sebati. Then masukkan telur dan fresh milk, sebatikan.
  • Tuangkan adunan koko berselang seli ngan adunan cheese ke dalam acuan yg telah dilengser ngan butter.
  • Kemudian lorekkan ngan lidi untuk hasilkan marble. Bakar hingga masak. Biarkan kek semalaman dahulu baru potong.

No comments: