Nampaknyer daku dapat title baru...sebagai pekerja lak...hari senin lepas pegi intervew...feedback positif dari owg y intervew tuh..3 jejantan... kate diorang daku ni over qualified...fuh..setahu daku..daku nih belajar pon tak seberapa tapi boleh la wat keje...
Pagi tadi admin syarikat tu tepon...dia inform daku dpt jawatan tuh..gaji takle byk sgt macam gaji utk pelajar yg lepas grad jer..mmg kurang dr gaji daku kat NEC dolu..tapi daku tak kisah ler..asalkan dpt $ dan leh bayar hutang ptptn yg dah lama tak berbayor..TAPI..opis lama kat Bkt Jelutong pon mungkin nak pakai org...tak leh nak confirm hr ni sebab bos besar ada meeting kat Thailand...daku mmg kamceng ngan bos nih..dolu mase pegnen pun diorang ada offer tapi daku takmo sebab muntah teruk sangat..nih yg daku serba salah sampai tak leh tido malam..sebab dok pikiaq nak pilih yg mana...opis baru ni mmg dkt ngan umah dan mmg dah dlm tangan tapi opis lama blum confirm tapi mmg gaji lumayan dan daku dah biasa ngan persekitaran kat situ...dan bleh up gaji sikit...dolu mase daku nak resign pun bos siap offer gaji baru...nak termakan gak tapi daku dah kompom ngan NEC dan dah mmg plan nak blk kpg...
Lagi satu masalah nak pikiaq...nursery @ bbsitter utk Alisha...dan satu lagi masalah besaq..cemana nak stop Alisha dr breast feeding...cabaran terbesaq nih...tulun...nak kena pi google cara2 utk hentikan susu..
Lupa plak nak inform..tarikh stat keja 19-10-09...hanya beberapa hari je lagik...sempat ka nak cari nursery dan nak sesuaikan Alisha ngan environment baru.
Jawatan Baru Saya ialah Penyambut Tetamu.
3 comments:
congrats mira...syok tu..daha de keje baru..dpt pegang duit blk eh..ala...sian alisha yer..nak kena tinggal la dia nanti yer....takper..awal2 mmg la agak mencabar nak tinggal tu mira..anak aku dulu mmg 1 week gak le melalak nyer...kena bykkan bersabar la..lame2 insyaAllah ok la dia..:)
gud luck k..
uiksss...start kja balik? hmmm,baguih laaaa..haku nih ntah bila la nak join alam pekerjaan semula..huhuhu
tp tu laaa, dah keja semula nih byk hal nk kena pk...harap hg kuat mental & byk sabaq....all da best!
Tima kasih utk sokongan...erm tu la hanya ada seminggu utk wat persediaan fizikal n mental...
Post a Comment